onsdag 24 september 2008

Martin Olsson avgjorde matchen mot Everton


Martin Olsson fick inte bara spela från start – han avgjorde också ligacupmatchen.
- Det var ett riktigt snyggt mål, jag tunnlade mittbacken, säger han till fotbollskanalen.se.

Annons:
Martin Olsson har inte fått så mycket förtroende i Blackburn sedan Paul Ince tog över som manager, och han blev överraskad när chansen väl kom.

- Jag var uppsatt för en B-lagsmatch men han bara plockade bort mig därifrån. Sedan fick jag höra att jag skulle spela, det var kul.

Och efter bara tio minuter satte du 1-0, kan du beskriva målet? - Det var ett riktigt snyggt mål. Jag spelade vänsterback och sprang över hela vänsterkanten, väggspelade med Robbie Fowler, tunnlade deras mittback och sedan sköt jag in den vid första stolpen.

Hur firar du ikväll? - Min mamma är på besök, det var bra tajming, så nu ska vi äta en god middag. Det blir inte så sent.

Vad sa Paul Ince? - Innan sa han att det var upp till mig att bevisa att jag skulle spela. Och det gjorde jag ju. Nu hoppas jag att jag får spela på lördag mot Newcastle. Jag får nog åtminstone sitta på bänken.

Vad sa Ince efter matchen? - Han sa bara att jag var fantastisk.

Inga kommentarer: